Свежие комментарии

    postheadericon Урок літературного читання у 3 класі

    Тема. Усна народна творчість. Підсумковий урок.

    Мета: узагальнити і систематизувати уявлення учнів про усну народну
    творчість ; повторити жанри усної народної творчості; перевірити                 знання , уміння та навички учнів; формувати в учнів предметні компетентності ( учень знає , розуміє , застосовує , оцінює ) ; розвивати      творчі здібності учнів , інтерес до вивчення усної народної творчості; виховувати любов до рідного краю , культури рідного народу , гордість за талановитий український народ , який залишив нам багату спадщину.

    Обладнання: інтерактивна дошка , мікрофон , кросворд , предметні малюнки.

    Хід уроку

    1. Привітання.
    • Добрий день , хлоп`ята!

    Добрий  день , дівчатка!

    Спочатку сідають дівчатка – краса нашого класу, а потім його сила і мужність – хлопчики.

    1. Мотивація навчальної діяльності.

    Гра «Мікрофон»

    • Поміркуйте і скажіть, яким має бути сьогоднішній урок?(Відповіді дітей)

    А ви на уроці якими повинні бути? ( Відповіді дітей)

    Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий , творчий та продуктивний урок.

     

     

    • Повідомлення теми уроку.
    • Наш урок присвячений усній народні творчості. Виникла вона дуже давно. Люди тоді ще не вміли писати і передавали з вуст в уста твори різних жанрів. Український народ завжди був багатий на талановитих оповідачів.
    1. Робота з жанрами.
    2. Скоромовки.
    • Один із жанрів усної народної творчості – скоромовки. Це жартівливі вислови, складені із складних для вимови слів.

    Гра «Квітка».

    • Розкажіть скоромовки. ( Вчитель кладе на парту квітку, а діти розказують скоромовки).
    1. Казки.
    • Казка – вигадка та в ній щось повчальне зрозумій. Казки – то наші великі вчителі , які спочатку виховують, а потім вже розважають. Зараз перевіримо , чи добре ви їх знаєте.
    • Вікторина.
    • Вам треба прослухати уривки з казок та відгадати їхню назву.

    («Колобок» , «Лисичка-сестричка та Вовчик-братик», «Пан Коцький», «Рукавичка»)

    • Виставка малюнків.
    • Казку можна не тільки слухати , читати, розповідати , а ще й малювати.
    • Перегляд казки «Кривенька качечка».
    • Сьогодні ми завітаємо в гості до української народної казки «Кривенька качечка».

     

     

     

    Фізкультхвилинка.

    1. Прислів`я.
    • Слідуючий жанр усної народної творчості – це прислів`я. Прислів`я –короткий влучний вислів , який має повчальне значення.
    • Робота в парах.
    • А зараз попрацюйте в парах. Вітерець-пустунець налетів і розсипав прислів`я , тож зберіть їх.
    1. Одна книга / тисячі людей навчає.
    2. Вік живи -/ вік учись.
    3. Хто багато читає, / той багато знає.
    • Які вийшли прислів`я, прочитайте.
    • Літературний аукціон.
    • А тепер проведемо літературний аукціон. Я показую різні предмети , а ви добираєте до них прислів`я .

    Камінь ( Найшла коса на камінь. Під лежачий камінь і вода не тече.)

    Ложка ( Як мед , то ще й ложкою. Ложкою моря не вичерпаєш.)

    Перо ( Не пером пишуть , а умом.)

    Сокира ( Сказав , як сокирою обрубав.)

    Нитка ( З миру по нитці – голому сорочка.)

    Шапка ( Ось де шапка , он де двері.)

    Книга ( Одна книга тисячі людей навчає.)

    Хліб ( Зима без снігу – літо без хліба.

    1. Пісні.
    • Ще один жанр усної народної творчості – пісні.
    • Інсценівка української народної пісні « Ходить гарбуз по городу».

     

    Ведучий: — Ходить гарбуз по городу,
                     Питається свого роду:

    Гарбуз: – Ой , чи живі , чи здорові
    Всі родичі гарбузові?

    Ведучий: — Обізвалася жовта диня ,
    Гарбузова господиня:
    Диня: – Іще живі , ще здорові
    Всі родичі гарбузові.

    Ведучий: — Обізвались огірочки ,

    Гарбузові сини й дочки:

    Огірочки: – Іще живі , ще здорові

    Всі родичі гарбузові.

    Ведучий: — Обізвалась бараболя ,

    А за нею і квасоля:

    Картопля з квасолею: – Іще живі, ще здорові

    Всі родичі гарбузові.

    Ведучий: — Обізвалась буряки ,

    Гарбузові свояки:

    Буряки: — Іще живі , ще здорові
    Всі родичі гарбузові.

    Ведучий: — Обізвався старий біб:

    Біб: — Я тримаю увесь рід!

    Іще живі , ще здорові
    Всі родичі гарбузові.

    Гарбуз: — Ми – з гарбузової родини,
    А виростаєм для людини!
    За те нас люблять і шанують,
    Що різні страви з нас готують.

    Ведучий: — Без вас в каструлі буде пусто!
    Це правда , хлопчики й дівчатка ,
    Ви є – і всі живуть в достатку!

    • Виконання жартівливої пісні « Грицю , Грицю…»
    1. Загадки.
    • Загадка – від слова «гадати» , думати. Я пропоную вам трішки порозважатися і показати , що ви знаєте загадки і вмієте їх відгадувати. Розгадавши цей загадковий кросворд, ви дізнаєтесь , яке ключове слово в ньому заховалося.

     

    1. Пара довгих вушок ,

    Сіренький кожушок,

    Скорий побігайчик,

    А зоветься… ( Зайчик)

    1. У воді купалася,

    А сухою зосталася. ( Качка)

    1. Що за лампочка висить,

    Соковита й не горить? (Груша)

    1. Має клешні й довгі вуса,

    Я й сама його боюся.

    Бо щипає , мов гусак,

    Ну, а звуть щипаку…(Рак)

    1. Хоч у нього й шуба є,

    Та як холод настає,

    Він не їсть тоді, не п’є,

    І не ходить , не гуляє ,

    А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

    1. Я великий і красивий ,

    Як біжу я – в’ється грива. (Кінь)

    1. Колючий клубочок
      Прибіг у садочок . (Їжак)
    • Прочитайте ключове слово.
    1. Підсумок уроку.
    2. Виставка книг.
    • Читайте та слухайте казки , легенди , співайте пісні , вивчайте прислів’я та приказки, відгадуйте загадки.

    Нехай вони ідуть по світу , нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і доньок нашої землі , нашого народу , вчать, як по правді жити .

    Література:

     

    1. Галич О. Теорія літератури: підруч./ О. Галич, В. Назарець, Є. Васильєв; за наук. ред. Олександра Галича. – 3-тє вид., стереотип. – К.: Либідь, 2006. – 498 с.
    2. Ковальчук Н.О., Настенко А.І. Літературне читання, 3 клас. І семестр ( за підручником Науменко В.О.). – Харків: Видавнича група «Основа» 2013 р. – 110 с.
    3. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 кл. – К.: Видавничий дім «Освіта» 2012 р. – 390 с.
    4. Цимбалюк В.І. Світлиця: Народознавство: навч. посіб. для  почат. кл. серед. шк.  – К.: Центр пед. інновацій України. – МДП «Витоки», 1992 рік. – 127 с.


    Комментарии запрещены.

    
    Ми в мережі
    Розклад уроків