Свежие комментарии

    postheadericon Сценарій «Посвята в читачі»

    Мета: виховувати  у школярів культуру читання; вміння користуватися послугами бібліотеки; всебічна пропаганда книги.

    Обладнання: магнітофон, вислови про книгу, костюми казкових героїв, святково прикрашена бібліотека.

    Діючи герої: Королева Книга,  Буквар, Незнайка,  Баба Яга

     

    Бібліотекар: Дорогі діти! Сьогодні у нас «Свято юного читача». Ще зовсім недавно ви ходили в дитячий садок. Тепер ви підросли і вже другий рік є учнями нашої школи. Перед вами одна за одною відкриваються двері в чудову і неосяжну країну Знань. Хорошими учнями ви можете стати лише тоді, коли будете багато читати. З книг ви дізнаєтесь багато цікавого про таємниці природи, про минуле та сучасність нашого народу:

    Дружба з книгою – це свято!

    Не було б його у нас,

    Ми б не знали так багато

    Про новий і давній час.

    Ведучий: Є книг багато – радісних, печальних,

    Товстих, тонких, барвистих, наче жар,

    Але одна — книжка усім начальник,

    І звуть її по простому – Буквар

    Він нас провів по буквах, як по східцях

    Як по життю – по сторінках своїх

    І от привів нарешті – подивіться

    У мудрий світ чудесних скарбів — книг

     

    Ведучий: Діти, ви пам’ятаєте свого друга Букваря? От і він вас не забув і

    прийшов до вас у гості. (заходить Буквар під веселу музику)

    Буквар : Я вас навчив читати і писати,

    Слово «бабуся» і слово «мати»,

    Слова «хлібина», «світ», «дитя»,

    «Тато», «учителька», «правда», «знання»

    Я залишаюсь навіки з вами

    Коли умієш сам читати, —

    Не треба мамі докучати,

    і до бабусі вже не йти:

    «Ну прочитай, мовляв, хоч ти!»

    Сестру вмовляти вже не треба,

    Щоб почитала щось для тебе

    Ані благати, ані прохати,

    А можна взяти й прочитати

     

    Ведучий : А чи знаєте ви, мої друзі, що Буквар, як і інші книги, живе в

    книжковому королівстві. Їх оберігає і зберігає від проблем і незгод, від всіляких напастей могутня чарівниця — Королева Книга. Бажаєте з нею зустрітися? (Діти відповідають)

    Королева Книга: О, як багато вас зійшлось

    Сьогодні тут, малята.

    Та бачу місця всім знайшлось,

    Хоч може тіснувато.

    У володіннях книжкових весь час

    Мільйони підданих чекають на вас.

    Ви зможете пізнати їх з одного мигу,

    Як тільки я себе назву: Я — Королева Книга!

    Королева Книга: Добрий день, діти!

    (Діти вітаються)

    Молодці! Вмієте вітатися.

    (Гра з глядачами)

    Королева Книга: Ось ми і зустрілися, мої маленькі, добрі і кмітливі друзі! Я рада вітати вас тут! Сьогодні ви здійсните незабутню подорож у мої володіння, в книжкове царство, познайомитеся з його мешканцями ближче. Але ви повинні знати, що мешканці мого царства розмовляють мовчки.

    Адже недарма про книгу написано так:

    Бачить – не бачить,

    Чути – не чує,

    Мовчки говорить,

    Добре мудрує.

    Кривду соромить,

    Правди навчає,

    Часом жартує,

    Смішки справляє.

     

    Ведучий: Сьогодні на нашому святі ми посвятимо вас у коло СПРАВЖНІХ ЧИТАЧІВ!

    Чи готові ви пройти випробування та виконати наші завдання?

    (Діти відповідають)

    Ну, от і добре.

    (Гра з глядачами)

    Королева Книга: Дуже багато казкових героїв не змогли прибути до нас на свято, але вони надіслали SMS.

    (Дістає телефон  і читає).

    Казкові герої забули поставити свої підписи. Давайте, діти, разом розгадаємо, від кого ж надійшли SMS.

    Королева Книга и Буквар: (читають по черзі)

     

    1. Працювала я у хатці,

    Танцювала у палаці,

    Десь загубила черевичка…

    (Попелюшка із казки «Попелюшка»)

    2. „З’їв семеро козенят, болить живіт”.

    (Вовк із казки „Вовк і семеро козенят”)

     

    3. „Моє гусенятко десь забарилось, тому прилетіти не можу”.

    (Івасик – Телесик з української народної казки)

    4. „Дорогі друзі, мене потрібно рятувати! Павука – злодія зарубати!”

    (Муха із казки К.І.Чуковського «Муха – цокотуха»)

     

    5. „Від дідуся я утік, від бабусі втік, а до вас на свято не прибіг”.

    (Колобок із народної казки «Колобок»)

     

    6. „Пришліть, будь ласка, краплі.

    Ми жабенятами об’їлись і у нас животи розболілись”.

    (Чаплі із казки К.І.Чуковського «Телефон»)

     

    7. «На свято не зможу прибути. Розбила золоте яйце».

    ( Мишка із народної казки «Курка рябенька»)

     

    Королева Книга : Молодці, діти, всі SMS розгадали.

    (За сценою шум і гамір: «Почекайте, почекайте мене!»)

    Що там за гамір? Хто це так кричить?

    (З’являється Незнайко)

     

    Королева Книга: Здрастуй, Незнайко! Ти прийшов до нас на свято, щоб навчитися читати?

     

    Незнайко : Добрий день, діти! Ви мене впізнали?

     

    Королева Книга : Так, звичайно! Ти – Незнайко, який не вміє читати!

     

     

     

    Незнайко : Хто це вигадав про мене:

    Не читав Незнайко книг?!

    Я читаю їх щоденно,

    «Проковтнуть» чимало встиг.

    Без затримки, без зупинки.

    Прочитав я всі книжки —

    Від картинки до картинки,

    Ну, а потім — навпаки!

    Все я знаю про Мазая,

    Про старого дивака,

    Він же завжди у трамваї

    «Зайцем» їздить без квитка.

    Змій Горинич був слугою,

    Бармалей у морі жив,

    А із Бабою-Ягою

    Буратіно подружив.

    Без затримки, без зупинки

    Прочитав я всі книжки —

    Від картинки до картинки,

    Ну а потім — навпаки.

    (Королева Книга, Буквар, Ведучий сміються з Незнайка)

     

    Незнайко (засмутившись): Чому ви смієтесь, що тут смішного?

     

    Буквар : Тому, що згадали твої ми пригоди,

    Коли потрапляв у всілякі незгоди.

    Що вийшло із того, що не вмів ти читати?

    І подрузі лист ти ж не зміг написати.

    (Незнайко опустив голову, наче засоромився).

     

    Королева Книга: Бачиш, Незнайко! Соромно тобі. А соромно не було б, якби ти навчився читати, писати і дружити з книгою, як наші діти.

    Усе, чим так цікавитесь,

    Ви знайдете в книжках.

    На всі питання – відповіді

    На їхніх сторінках.

     

    Незнайко : Та що там казки, пісні, книжки … Я от вірші вмію складати.

    Я-поет, звуся Незнайко,

    Вам від мене…балалайка …

    (Королева Книга, Буквар, Ведучий сміються з Незнайка)

    Незнайко : А що? Головне — в риму.

    Королева Книга: Ну, Незнайко, вірші ти складати можеш і вмієш, але щось вони в тебе безглузді…

    Ось, краще подивись, як діти відгадають віршовані загадки.

     Загадка для учнів 4 класу:

    Дуже я потрібна всім :

    І дорослим і малим.

    Всіх я розуму навчу,

    Хоч завжди мовчу. (Книга)

    Загадка для учнів 3 класу:

    Чорний Іванчик,

    Дерев’яна сорочка.

    Де носом поведе –

    Замітку кладе. (Олівець)

    Загадка для учнів 4 класу:

    Не дерево, а з листочками,

    не сорочка, а зшита,

    не людина, а розповідає. (Книга).

    Загадка для учнів 3 класу:

    Паперовий кораблик щодня

    Перевозить у трюмах знання.

    Після плавання цей корабель

    Повертається в рідний портфель. (Книга).

     

    Незнайка : Ай, молодці! Відразу видно, що діти люблять читати книжки.

     

    Королева Книга : А тепер для всіх. Відгадайте, діти, мою загадку :

    Цю бабусю знають всі: і дорослі, і малі.

    Їй приблизно 400 років,

    Без капостей не зробить і двох кроків.

    Хто це, діти?

    (Діти відповідають, з’являється Баба Яга)

     

    Баба Яга: Я літала на метлі, пироги пекла в золі,

    По трубі кота ганяла, загадки вигадувала.

    В гости до лішого ходила, всі відгадки й загубила.

    Допоможіть мені, малятки, знайти всі мої відгадки!

     

    Баба Яга : Допоможете? Тоді добре слухайте і голосно відгадуйте!

    1. Багатьом був невідомий,

    Нині з кожним подружив.

    З казки в кожного удома

    Хлопчик-цибулинка жив.

    Дуже просто, мелодійно

    Звати його… (Чипполіно)

     

    2. Він не тигр і не комашка,

    Не котисько і не пташка,

    Він знімається в кіно

    І відомий всім давно.

    Впізнати його неважко.

    Це звичайно…. (Чебурашка)

     

    3. Знайшов півник колосок,

    Змолов борошна мішок.

    Спік негайно у печі

    Пиріжки та калачі.

    Мишенят не пригощав,

    Бо жоден з них не помагав. (казка „Колосок”)

     

    4. Вигнав дід козу із хати,

    Та й пішла вона блукати.

    В зайця хатку відібрала,

    Всі козу ту виганяли.

    Рак козуню ущипнув —

    Зайцю хатку повернув. (казка „Коза – Дереза”)

     

    5. Хто утік від баби з дідом,

    Не сиділось на вікні.

    А зустрівся з зайченятком –

    Давай співать йому пісні. (казка „Колобок”)

    6. Виріс цей хлопчина

    З малої деревини.

    У печі зміюку спік,

    Сам на дерево утік.

    Його гусятко врятувало —

    На крилечка свої взяло.

    Принесло до тата й мами

    Частуватись пирогами. („Івасик-Телесик”)

     

    Королева Книга: Ви добре знаєте українські народні казки та їх героїв. Бачиш, Баба-Яга, які розумні у нас діти. Ти їх нічим не злякаєш.

     

    Баба Яга: Е, ні! Я знаю, чим їх налякати. Книга — дуже складна річ! У неї багато сторінок, навіть обкладинка є. От ми і дізнаємося чи зможуть учні зібрати книгу.

     

    Королева Книга: Діти, сталося нещастя: я знайшла кілька книжок у такому

    жахливому стані — у них розсипалися сторінки. Чи зможете ви зібрати книжки?

    Але так, щоб все було по черзі: обкладинка, сторінки …

    (До зали запрошуються по два учня від класу для проведення гри «Збери книжку»)

    Королева Книга : Молодці, діти! Але на цьому ваші випробування не скінчилися. Ще я хочу дізнатися, чи вмієте ви правильно користуватися книгою. Давайте ще раз повторимо правила поведінки з книгою:

     

    Поради читачеві:

    ? Бережи книжку — свою, бібліотечну чи позичену в товариша.

    ? Бери книжку чистими руками.

    ? Не пиши на сторінках книжки.

    ? Не загинай куточки.

    ? Не клади у книжку олівці та інші сторонні речі.

    ? Користуйся закладкою.

    ? Не читай під час їжі.

     

    Ведуча: Ми всі сподіваємося, що діти, як і раніше будуть любити книжки, берегти їх, і звичайно, не допускати книги до такого стану як  …….

     

    Бібліотекар: Запам’ятайте ці правила друзі.

    А тепер, коли ви знаєте, як ставитися до книги, прошу приготуватись до найурочистішого моменту сьогоднішнього свята. Зараз ви будете давати

    ОБІЦЯНКУ СПРАВЖНЬОГО ЧИТАЧА:

    Буду я в школі вчитись читати,

    Гарно писати і рахувати,

    Буду в альбомі своїм малювати,

    Твори писати, вірші вивчати.

    Обіцяєте?

    Діти: Обіцяємо!

     

    Бібліотекар: Книги й зошити любити,

    Берегти, а не губити.

    Акуратним завжди бути,

    Щоб нічого не забути.

    Діти: Обіцяємо!

     

    Бібліотекар :

    А на завершення я хочу побажати вам бути активними читачами нашої бібліотеки. І нехай книги стануть вашими друзями не тільки під час навчання , а й на все життя. Якщо ви багато читатимете – станете освіченими, розумними. Намагайтеся щодня прочитати хоча б одну сторінку з нової книги. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива, тому що поруч з нею завжди найкращий друг і порадник – книга.  До побачення!

     


    Комментарии запрещены.

    
    Ми в мережі
    Розклад уроків